آنتی فتنه

تقدیم به سلاله‌ی پاک فاطمةالزهرا(س)، امام خامنه‌ای

آنتی فتنه

تقدیم به سلاله‌ی پاک فاطمةالزهرا(س)، امام خامنه‌ای

چرایی توهین به علامه مصباح یزدی و ترس از گفتمان جبهه پایداری

إنَّ الذینَ قالوا ربّنَا الله ثمَّ استقاموا

دور دوم نبرد عقیدتی – سیاسی در قالب انتخابات مجلس نهم در راه است . گروه ها و احزاب سیاسی و حالا جبهه های سیاسی هم به میدان آمده اند ، برای تصاحب کرسی هایی که هر کدامشان می تواند نقطه قوتی باشد برای اقتدار نظام و یا خدایی نکرده در جهت تضعیف نظام . این که " این جایگاه ها چگونه می تواند موجب اقتدار و یا خدایی ناکرده موجب تضیف نظام شود ؟ " سوالی است که باید در جای خود واکاوی و موشکافی شود .

برای بررسی یک موضوع ، نگاهی کوتاه و گذرا بر نظام جمهوری اسلامی می اندازیم .

جمهوری اسلامی نظامی است مبتنی بر ولایت فقیه . نظامی که در آن ولی فقیه صرفا نه در حد یک "رهبر" بلکه به معنای واقعی کلمه یک "ولی" است . حال ولایت فقیه چیست ؟ حضرت امام (ره) در یک جمله از بیاناتشان این مسئله را یکجا تعریف کرده اند که " ولایت فقیه همان ولایت رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم) است " . بنا بر این تعریف ، ولایتمداری یعنی اینکه در برابر اوامر "ولی" نباید جز سمعا و طاعتا از اهل ولایت چیز دیگری شنید . نباید در برابر حکمش اجتهاد کرد و نظر خود را بیان کرد .  نباید حکم "ولی" را به رأی گذاشت . بمانند عده ای که ادعای ولایتشان گوش فلک را کر کرده ، در حالیکه عملکردشان تنفر برانگیز است و باید از ولایتمداریشان برائت و بیزاری جست .

اقتدار این نظام اسلامی آنجایی رقم خواهد خورد که مسئولین و مدیران آن ، نگاهشان و گوشهایشان به کلام "ولی امرشان" باشد .

در اوج فتنه سال 88 ، حضرت علامه حسن زاده آملی سخنی را مطرح کردند که خوب است یکبار دیگر اینجا مرور شود . ایشان فرمودند : " گوشهایتان تنها به کلام رهبری باشد چون گوش ایشان به کلام حجت ابن الحسن (عج) است " . جمله ای پر مغز و پر محتوا از عالم و عارفی فرهیخته که برای اهلش قابل درک است .

البته این به معنای این نیست که سخن دیگران را رها کنید . زیرا خود اینکه ما از ایشان (علامه حسن زاده آملی) جمله ای را در باب تبعیت محض از ولایت مطرح می کنیم ، یعنی کسانی هستند که تبیین کننده نظرات و اندیشه های "امام" جامعه اند و ما را در ولایتمداری حقیقی و بی چون و چرا راهنمایی می کنند .

شما حضرت علامه مصباح یزدی را ببینید . فیلسوفی بصیر ، عالمی برجسته و توانا ، استاد اخلاقی وارسته و عمّاری منحصربفرد برای ولایت . ایشان نیز در طی یکی از سخنرانی هایشان در جمع مردم اصفهان فرموده اند " اطاعت از امر رهبری بر ما واجب است نه هر کسی که عمّامه به سر دارد " . باید نسبت به اندیشه ی ایشان در باب ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی آشنایی داشت و ایشان را شناخت تا بتوان سره را از ناسره تشخیص داد . اگر اندیشه ی این مرد بزرگ و شاگردانش در تمام بدنه ی کشور ، اعم از مجلس ، کابینه ی دولت و سازمان های علمی و فرهنگی و همچنین در باب تحول در مسئله علوم انسانی  نهادینه شود ، جمهوری اسلامی تا سالهای سال از گزند هر فتنه ای در امان خواهد بود ؛ انشاالله . . .

حال طبق فرمایش حضرت علامه این "ولی" جامعه است که اطاعتش ، رضای خدا و حجت او را به همراه خواهد داشت و بر همه واجب است از ایشان پیروی کنند .

قصد جسارت به کسی را ندارم ولی در جریان فتنه ، مگر نبودند بسیاری از علما که سکوت اختیار کردند و هیچ نگفتند . کشور 8 ماه در آتش فتنه ای که دشمنان خارجی و داخلی اسلام و نظام  در آن می دمیدند ، می سوخت و بعضی آقایان و آیت الله ها  فقط نظاره گر ماجرا بودند و انگار نه انگار که عده ای هتک حرمت عاشورا کردند و بنای براندازی اسلام  را دارند . همین آقایان شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه را که توسط جریان برانداز مطرح شد محکوم نکردند ولی در سالروز ارتحال حضرت امام (ره) که مردمی بصیر و انقلابی  در قالب شعارهایی مودبانه و البته منتقدانه از سخنرانی سید حسن مصطفوی ممانعت کردند ، برآشفتند و همان آقایان ساکت در فتنه زبان به گلایه باز کردند و به خیال خودشان اهانت به بیت امام (ره) را محکوم کردند ! اما نگفتند کدام اهانت ! مگر اهانتی صورت گرفت ؟! بعضی آقایان به اصطلاح علما که به دور از فضای سیاسیند ، تحلیل های سیاسی می کنند. و چگونه درباره ی چیزی که به آن علم ندارند ، سخن می گویند ؟ پس تقوا چه شد ، دفاع از حق کجا رفت ، یاری ولایت را چه کردید ؟! شما که آوازه تان در ولایت که چنین و چنان هستید همه جا را پر کرده است !

در حالیکه در همان زمان دیده شد که به بیت حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی (حفظه الله) حمله کردند . بله ؛ ولایتمداری سخت است ؛ هزینه می خواهد ؛ بعضی جاها گذاشتن آبروست ؛ بعضی جاها گذشتن از مال و بعضی جاها هم کتک خوردن از کافران . بله فاطمی بودن سخت است ، فاطمی زیستن سخت است ، فاطمی انتخاب کردن سخت است و فاطمی دفاع کردن سخت تر ... و محافظه کاری یعنی فرستادن حسین ابن علی (علیه السلام) به مسلخ قتلگاه . حال حضرات آیات در دفاع از ولایت و عمّاران ولایت ، چه هزینه ای پرداخت کردید ؟؟؟

 به به و چه چه کردن در مسئله ولایت فقیه که ملاک نیست .اینکه در جمهوری اسلامی کسی یا گروهی که فعالیتی در نظام دارد بیاید و دم از ولایت فقیه بزند که حرف تازه و خاصی نزده . این امری طبیعی است که برای فعالیتهای سیاسی و ورود به ساختار های سیاسی و مدیریتی در نظام ، اعتقاد به ولایت فقیه از التزامات است و همه تا این حد را دارا هستند (هر چند در حد حرف و زبان). اما ولایتمداری را از آنجا می توان فهمید، که افراد یا گروهها را در مدت زمان حیاتشان و با بررسی عملکردشان تحلیل کرد . حضرت آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه روز 9 دی سال 90 جمله ای داشتند که نقل به مضمون می کنم ؛ ایشان فرمودند " اینکه عده ای بیایند و بگویند ما چاکر ولایت فقیه هستیم ، مهم نیست " .

اکنون نیز دیده می شود که حضرت علامه مصباح و جریان سیاسی منتسب به ایشان از همه طرف مورد اهانت واقع می شوند و باز هم آقایان ساکتند . عده ای ضد انقلاب خارج نشین مثل نوری زاده ، شبکه BBC فارسی ، VOA و ... حضرت علامه و جبهه پایداری را خطرناک می خواند . جریان هایی هم در داخل کشور همسو با ضد انقلاب خارج نشین همین مسیر را به سرعت طی می کنند . رسانه های وابسته به کانون های قدرت و ثروت، هم جبهه پایداری انقلاب اسلامی را که حضرت علامه مصباح و حضرت آیت الله خوشوقت به حمایت از آن تاکید بسیار دارند ، مورد هجمه و توهین قرار می دهند . تاکید و حمایت حضرت علامه مصباح تا آنجاست که در روز انتخابات مجلس نهم در دور اول ، ایشان از قم به تهران می آیند و رای خود را از تهران به صندوق می اندازد . این حرکت حضرت علامه برای اهل بصیرت کاملا واضح است .

سوالی که اینجا مطرح می شود این است که بعضی جریان های داخل کشور و همینطور حلقه های ضد انقلاب خارج از کشور که جبهه پایداری و عالمان در رأس این جبهه ، خصوصا آیت الله مصباح را تخریب می کنند از چه چیزی می ترسند ؟ این همه توهین برای چیست ؟ مگر حضرت آیت الله مصباح چه می گوید . جز اینکه مدافع سرسخت و محکم نظام و یار و یاور  مولا و رهبر عزیزمان است . مگر این آقایان در داخل نظام بارها تاکیدات و تعبیرات حضرت آقا را در مورد ایشان نشنیده اند ؟! مگر آقا نفرموده اند : آقای مصباح جای علامه طباطبایی و شهید مطهری را در عصر ما پر کرده اند . مگر حضرت آقا در خطبه های نماز جمعه مورخ 14/11/90 نفرمودند : مردم اگر نامزدهای انتخاباتی را نمی شناسند ، از افراد بصیر و متدین در گزینش های انتخاباتی استفاده کنند . مگر آقا نفرموده اند : بصیرت به معنای واقعی کلمه در آیت الله مصباح وجود دارد . مگر حضرت آقا (روحی فداه) در سال 89 با حضور در منزل آیت الله مصباح نفرموده اند : " بنده هم به سهم خود قدر آقای مصباح را می دانم . واقعا می دانم که ایشان در کشور  و برای اسلام چه وزنه ای هستند ... با این وزانت علمی و عمق علمی و احاطه و وسعت و با این آگاهی و بینش و صفا . هم علم و هم بصیرت به معنای حقیقی کلمه و هم صفا . این سه تا با هم در وجود ایشان خیلی ارزشمند است . خداوند متعال ان شاء الله وجود ایشان را برای ما و انقلاب محفوظ بدارد و وجود ایشان را سالم بدارد تا همه بتوانند از برکات ایشان استفاده نمایند ."      

فکر می کنم روشن شده باشد که چرا حضرت علامه مصباح و جبهه پایداری انقلاب اسلامی مورد بی احترامی و هجوم کانون های متصل به قدرت و ثروت در خارج و داخل واقع شده اند .

---------------------------------------------------------------------------------------------------      

 پ ن 1 : کیست که نداند این دو عالم ربانی یعنی حضرت علامه مصباح و حضرت آیت الله خوشوقت بصیرتشان ، بصیرت زهرایی است . و البته شاید هنوز باشند  کسانی  که این مسئله را ندانند ، زیرا فقط خود را می بینند و بس .  

پ ن 2 : متاسفانه بعضی مذهبی ها هم لیست جبهه پایداری را می شکنند و خودشان لیست صادر می کنند ؛ در صورتی که اگر آنها از لیست کامل جبهه پایداری حمایت کنند ، دوستدارانشان هم به همان لیست رای می دهند .

 

فاطمه(س) جان ، تو شاهد باش که ما گفتیم ، آنچه را که باید می گفتیم . . . ؛ دعایمان کن مادر  

نظرات 13 + ارسال نظر
محمد شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 08:00 ب.ظ http://soosanestan.blogfa.com

سلام :
دست در دست دهیم به مهر / این بازار خراب راکنیم آباد

در سوسنستان منتظر نظرتون در باره گرانی ها هستم .

soosanestan.blogfa.com

محب وصی شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:55 ب.ظ

تشکر ممنون

http://jamalabadi.blogfa.comنبویان: همه چیز دست خداست

سیاست خارجی یکشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:28 ق.ظ

با مطلب:
ای کاش من هم مسلمان تحقیقی بودم!!!
بروز هستم....
http://foreign-policy.blogfa.com/

جانباز از اصفهان یکشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:12 ب.ظ http://noore14a.blogsky.com

.
با سلام بر شما و دوستان

با مطلب مهم و قابل تأمل:

"دروغ یازده روز تقابل با رهبری برای تقابل با رهبری و نجات رأس فتنه 88 "

به روز می باشم. مطلب مهم می باشد دوستان مطالعه بفرمایند.

http://noore14a.blogsky.com

مهدی کوجک زاده چهارشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 03:34 ب.ظ

"کامنت خصوصی الف" را در http://kouchakzadeh.blogfa.com/post-177.aspx و به دیگران هم توصیه کنید

یک دوست ناصح و دلسوز شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 05:36 ب.ظ

میشه خودتونو کامل معرفی کنید.؟با هم ارتباط مطلبی داشته باشیم-

دوست دلسوز شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 05:43 ب.ظ

روایت‌ آیةالله ‌یزدی از خانه‌نشینی احمدی‌نژاد
شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۷
آیت الله یزدی از جمله افرادی است که در جریان ۱۱ روز خانه نشینی به دیدار محمود احمدی نژاد رفته است.
به گزارش افکارنیوز به نقل از هفته‌نامه پنجره، روایتی که در ادامه میآید، چکیدهای از سخنرانی های منتشر نشده ایشان درباره این ماجرا است:

در دیدار با رئیس جمهور خاطرهایی گفتم از اختلاف بین امام و آقا در بحث نخست وزیری آقای موسوی؛ و اینکه من به همراه آیت الله جنتی و آقای ناطق نوری که آن زمان وزیر کشور بود، تلاش کردیم این موضوع را با وساطت پیش امام خمینی (ره) حل کنیم.

خدمت امام (ره) که رفتیم، هر کدام صحبتی کردیم و استدلال های خودمان را مطرح کردیم. در آنجا گفتیم که طبق قانون اساسی، این حق قانونی رئیس جمهوری است که نخست وزیر را خودش انتخاب کند. امام (ره) هم در جواب ما گفتند که در شرایط کنونی احساس میکنم اگر سکوت کنم به امت اسلامی خیانت کرده ام. از جلسه که بیرون آمدیم، پیش خودمان گفتیم که این مسئله برای آقای خامنه ای سنگین است و درباره اینکه چگونه این موضوع را به ایشان بگوییم در خانه آقای هاشم رسولی بحث و تبادل نظر کردیم. اما وقتی در ساختمان ریاست جمهوری، آقای خامنه ای را ملاقات کردیم و نظر امام را برای ایشان مطرح کردیم، خیلی راحت گفتند: «به هر حال ایشان امام و رهبر هستند و بحثی و حرفی نداریم» و ذره ای هم حالت انفعال و تاثر به ایشان دست نداد.

بعد برای رئیس جمهور توضیح دادم که: «سیستم حاکمیت ولایت فقیه این است که وقتی ولی امر حرفی را زد باید خواند و عمل کرد.» ... آقای دکتر من واقعاً نگران هستم. شما خدمات زیادی به این کشور داشته اید و پرتلاش بوده و هستید، نگرانم که ختم این پرونده با رودررویی و درگیری با رهبری ختم شود. این واقعا شایسته نیست و حیف خدمات شماست.

در اواخر صحبت هایمان بود که من گفتم: «خدا میداند که من آمده ام برای رضای خدا مشکلی حل شود و هیچ قصد و غرضی ندارم شما به من جواب بده. نگران هستم.» دائماً این عبارت را تکرار کردم.

ایشان نهایتاً گفتند: «شما نگران نباشید. من خودم با آقا صحبت میکنم و موضوع را حل میکنیم.» گفتم: «چگونه حل میکنی؟» گفت: «نهایتا منتهی میشود به اینکه آقای مصلحی استعفا میکند و نفر دیگری می آید و بالاخره به شکلی کنار می آییم.» من واقعاً مایوس شده بودم از این صحبت ها. زیرا می دیدم به جایی نمی رسد. خداحافظی کردم و ایشان هم خیلی احترام گذاشتند. احساس کردم که هیچ تغییری در او ایجاد نشده است.
کد مطلب: 101389 ------سایت افکار نیوز







سلام .
من هم روایتی از این مسئله را از زبان آقای مهندس محصولی (بی واسطه) شنیدم . ولی ربط کامنت شما رو به موضوع یادداشتم نفهمیدم ؟!

منصور یکشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:14 ق.ظ

سید حسن مصطفوی عبارت صحیحی است. امیدوارم دیگر نام امام راحل (ره) را یدک نکشد.
وفق الله و ایاکم

منصور یکشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:18 ق.ظ

یادم رفت لینک انستیتو مطالعاتی واشنگتن در مورد جبهه پایداری رو بهت بدم
ان شاالله انتخابات بعدی

اهل مباحثه دوستانه دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:50 ق.ظ

جناب رییس-شما ولایت فقیه را به چه معنا میدانید؟میشه به زبون خودتون معنا کنید؟و مثل بقیه منو به فلان کتاب و مقاله ارجاع ندین؟

دلشده دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 06:08 ب.ظ

مطلب قشنگی بود.فقط به تبعیت ار آقایمان بهتر است حالا که شما آقای مصباح را علامه ذکر کردید کسی را که به اذعان دوست و دشمن و حتی به لسان علامه مصباح و علامه جوادی آملی به مراتب از آیشان و دیکر علما اعلم هستند و خود حضرت سید علی به ایشان لقب ذوالفنون(صاحب تمامی فن ها) و جامع العلوم داده اند و ایشان را به این الفاط(جامع مقامات علمی و فاتح الفتوح معنویات نامیده اند و ضمنا از همه مهمتر دعا کرده اند که خداوند مرا(امام خامنه ای)در دنیا و آخرت با شما(علامه حسن زاده) محشور کند و کسی که نه ما وشما بلکه علامه طباطبایی هیچ کس غیر از امام زمان را قادر به معرفت او نمی داند و خاک پایش را توتیای چشم خود میداند،به تبعیت از مولایمان سیدعلی که فرموده اند(علامه ذوالفنون حسن زاده آملی)همانطور بنامیم-علامه جوادی آملی فرمودند:کتب ایشان نه تنها برای نخبگان بلکه برای همه ما علما نیز نافع است و ما هم به آن نیازمندیم

با نظر شما کاملا موافقم . ممنون از تذکرتون . موفق باشید

دلشده سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 04:11 ب.ظ

پس اگر موافقید چرا لفظ آیت الله را به علامه تغییر ندادید.باید همه نخبگان ایشان را بشناسند تا بدانند کسی که از حضرت آقا دفاع میکنداز نظر علوم دینی و حتی علوم روز گوی سبقت را از همه ربوده و نابغه دهر در هر دانشی است.ضمنا ایشان به تازگی فرمودند:به هر آسمان که سفر میکنم این سید (حضرت سید علی)را آنحا می بینم

سلام دوست بزرگوار .
باز هم حق با شماست . بفرمایید اینم تغییر .
ضمنا راجع به جمله ی اخیر ایشان باید بگم که حضرت علامه حسن زاده فرموده اند: "سینه ی خود را شکافتم ، به هر جای آسمان رفتم ، این سید (حضرت آقا) را دیدم . باید قنبر حضرت خامنه ای کبیر بود ."
منبع : هفته نامه پرتو سخن 90/6/16

منصور سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:50 ب.ظ

لینک انستیتو واشنگتن در مورد جبهه متحد و پایداری
http://www.washingtoninstitute.org/policy-analysis/view/irans-majlis-elections-whoever-wins-the-west-loses

ممنون . انشاالله واسه انتخابات بعدی استفاده می کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد