آنتی فتنه

تقدیم به سلاله‌ی پاک فاطمةالزهرا(س)، امام خامنه‌ای

آنتی فتنه

تقدیم به سلاله‌ی پاک فاطمةالزهرا(س)، امام خامنه‌ای

"جریان انحرافی" یا " جریان های انحرافی" (1)

اساساً انحراف چیست؟ تعریفی نسبی دارد یا مطلق؟

در مجامع مختلف ، انحراف تعریف خاص خود را دارد؛ که مورد بحث این یادداشت نیست. اما هدف از بحثی که اینجا دنبال می شود این است که انحراف در نظام اسلامی مورد بررسی قرار گیرد.

چند سوال اساسی که دراین موضوع مطرح است عبارتند از :

       ۱- در نظام  الهی و مبتنی  بر ولایت ، انحراف چگونه بوجود می آید؟

2     ۲- آیا منحرفین  همان  افراد بی دین یا لائیک  هستند؟

3     ۳- یا اینکه در گفتارشان همواره ولایت و در عصر حاضر ، ولایت فقیه را رد می کنند؟

در جواب سوالهای فوق و سوالهای دیگری که مطرح نشد ولی در همین راستاست، پاسخ های متعددی وجود دارد. در طول سالهای انقلاب اسلامی ، جریان هایی بر روی کار آمدند که هر کدامشان خط مشی سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی خاص خود را داشتند . در میان احزاب و گروههای مختلف در مدت این 33 سال تاریخ جمهوری اسلامی ، جریان موسوم به اصلاح طلبان که تندروترین جریان سیاسی چپگرا بودند، در جاهایی نه تنها با اصل نظام و ولایت فقیه ، بلکه با اصل دین ، امام معصوم و حتی وجود خدا در جامعه و در اندیشه مردم به نزاع پرداختند . که البته این مسائل در مطبوعات آن زمان(زمان ریاست جمهوری سید محمد خاتمی) منعکس گردید و میزان انتشار چنین مسائلی آنقدر زیاد شده بود که حضرت آقا (سلم الله نفسه) تعبیر شارلاتانیزم مطبوعاتی را برای آن بکار بردند . مسئله این است که جریان سیاسی مذکور(اصلاح طلبان) هم مورد بحث این یادداشت نیست ! به عبارت دیگر انحرافاتی که به مرور زمان در جامعه اسلامی شکل می گیرد، چیز دیگری است که در این یادداشت و شماره های بعدی به دنبال باز کردن آن هستم. در سالهای اخیر که مردم اصلاح طلبان را کنار زده و به جریان اصولگرایی روی آورده اند، هنوز رگه هایی از بعضی تفکرات و عقاید خاص در این گروه سیاسی دیده می شود که ناخداگاه ذهن را به سمت مسائلی خاص سوق داده و یا حداقل شبهه ای را ایجاد می کند. فکر می کنم دیگر زمان آن گذشته که بگوییم فلان شخصیت یا فلان جریان سیاسی که روی کار است یا قصد ورود به عرصه سیاست را دارد ، ضد انقلاب و یا ضد ولایت فقیه است . هیچ جریانی ر ا اکنون نمی بینید که صریحاً چنین چیزی را بگوید. در نوشته های پیشین آورده ام که اکنون همه از ولایت فقیه دم می زنند. حال آیا این سخنان واقعیت دارد ؟

سعی می کنم در شماره ی بعدی مربوط به این بحث با مستنداتی این مسئله را دقیق تر مورد بحث و گفتگو قرار دهم . فعلا در این حد و به عنوان یک مقدمه برای درگیر کردن ذهن با مسئله انحراف در نظام اسلامی بسنده می کنم.              

نظرات 1 + ارسال نظر
آیینه جمعه 3 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:45 ق.ظ

خدا خیرتون بده
"ناخودآگاه" ممکنه با " ناخداگاه " فرق داشته باشه! نه؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد