پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۱

نقش اول بانوان مادر بودن است

شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب: 287317
مدیر مدرسه علمیه ثامنیه گفت: توجه افراطی به موضوع بانوان از سوی دشمنان تلاشی در جهت ناکارآمد ساختن این نیروی عظیم در جامعه است.
نقش اول بانوان مادر بودن است
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام امیرعباس اکبری در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با نقش مادران در تربیت دینی فرزندان خود، اظهار کرد: بانوان ذاتا برای تربیت فرزندان آفریده شده‌اند و اصولا اینکه آنان توان و بنیه مردان را جهت انجام کارهای مختلف ندارند و برخی آن را مبنی بر ضعف بانوان می‌پندارند برای آن است که بر اساس نیاز جامعه آنان برای تربیت فرزندان با چنین روحیه‌ای آفریده شده‌اند.
 
وی با بیان این‌که «بانوان نقشی عجیب و اساسی در مساله تربیت فرزندان دارند» ادامه داد: چنین نقشی را صدها مرد نیز نمی‌توانند به انجام برسانند.
 
رییس مدرسه علمیه ثامنیه گفت: از طریق بانوان است که می‌توانیم جامعه‌ای را متدین و متعهد بپرورانیم.
 
اکبری ادامه داد: ولی از آنجایی که دشمنان ما در پی اجرای دشمنی‌های خود با ما هستند در قالبی پنهانی و با ترفند حقوق واحد زن و مرد و تساوی حقوق آنان در پی ایجاد مشکلاتی برای بانوان هستند.
 
وی افزود: این دشمنان تساوی حقوق میان زن و مرد را به این معنا که هر دو انسان آزاد بوده، اختیار دارند و در مسیر رشد و صعود به قرب‌ الهی یکی هستند قلمداد نمی‌کنند، بلکه در پی این هستند که زنان نیز باید هر کار مردانه‌ای را انجام دهند در حالی که این بزرگ‌ترین ظلم به بانوان و به یک جامعه است.
 
مدیر مدرسه علمیه ثامنیه اظهار کرد: اینکه نیروی پرورش‌دهنده یک جامعه را به کارهای ناچیز بگماریم نه تنها به معنای این است که توانسته‌ایم نیروی نیمی از افراد جامعه را به کار گیریم بلکه با این کار خود نیروی مردان جامعه را از بین برده و به این وسیله تمام افراد جامعه را ناکارآمد کرده‌ایم.
 
اکبری گفت: من خود استاد دانشگاه هستم ولی این پرسش در ذهنم وجود دارد که رشته‌ای مانند مکانیک، هوافضا، پلیمر، معدن به چه کار خانم‌ها می‌آید؟ آیا با این کار به اصطلاح خواسته‌اند به بانوان بها بدهند.
 
وی با بیان این‌که «نقش اول بانوان مادر بودن است» افزود: این در حالی است که وقتی از بعضی بانوان پرسیده می‌شود که چه شغلی دارند آنان می‌گویند که ما خانه‌دار هستیم و شغلی نداریم در حالی که این کار بالاترین شغل است.
 
مدیر مدرسه علمیه ثامنیه اظهار کرد: یک جامعه وقتی سالم است که خانواده‌ها در آن سالم باشند و وقتی به تعالی و رشد دینی و اخلاقی می‌رسد که اعضای خانواده‌های یک جامعه سالم باشند.
 
اکبری با بیان این‌که «بانوانی که در بیرون از خانه شاغل می‌شوند تا چه میزان می‌توانند با فرزندان خود ارتباط عاطفی داشته باشند و نیازهای فرزندان خود را در این عرصه برآورده سازند؟» افزود: فرزندان تنها نیازمند مواد غذایی و دیگر نیازهایی این‌چنینی نیستند بلکه آنان نیازمند رابطه عاطفی و آغوش گرم مادر هستند بنابراین مهدکودک و تفریحاتی جانبی نمی‌توانند جایگزین آن شوند و اگر این نیاز تامین نشود، این کمبودها بعدها در جای دیگری سر باز می‌زنند و در ادامه کودکان جری و پرخاشگر می‌شوند.
 
اکبری گفت: پدر مجموعه نیازهای اقتصادی خانه را تامین می‌کند اما تربیت دینی فرزندان بر عهده مادر است و وی اگر متعهد و مقید به مسایل دینی باشد باعث می‌شود که فرزندانش نیز همین‌گونه شوند.
 
وی با بیان این‌که «در تاریخ زندگی بزرگان هر جامعه‌ای نقش مادران در تربیت‌شان مشهود است» ادامه داد: یک مادر است که می‌تواند یک مهندس، یا تراشکار یا مدیر نمونه و متعهد تربیت کند، این در حالی است که ما در جامعه خود درصدد تراشکار یا مهندس شدن این بانوان هستیم.
 
مدیر مدرسه علمیه ثامنیه با بیان این‌که «در عرصه حضور مادران در جایگاه پرورش دینی فرزندان خود باید کار بسیاری به انجام برسانیم» گفت: وقتی بانوان جامعه بدحجاب و گناه‌آلود شوند نمی‌تواند فرزند متعهد بپرورانند.
 
مدیر مدرسه علمیه ثامنیه با اشاره به شخصیت و سیره حضرت زهرا (س) اظهار کرد: در عرصه الگوگیری از یک فرد آنچه که مهم است حرکت وی بر مدار شریعت است و در این صورت می‌تواند برای عالمیان الگو باشد و در این عرصه حضرت زهرا (س) بهترین الگو هستند که حتی حضرت صاحب‌الزمان (عج) می‌فرمایند "مادر من برایم اسوه است".
 
اکبری گفت: حضرت آسیه (س) بانوی بسیار متعهد و متدینی است که قرآن وی را برای همه عالمیان به عنوان بانویی نمونه معرفی می‌کند.
 
وی با بیان این‌که «فرزندان یک خانواده بیشتر از مادرانشان الگو می‌گیرند» افزود: آنچه مسلم است فرزندان حضرت زهرا (س) با وجود علم خدادادی در عرصه مسایل دینی و تربیتی از مادرشان الگو می‌گرفتند که از آن جمله می‌توان به آموختن مقاومت در برابر دشمن، ایثار در حفظ امامت، صبر و نوع دوستی در این عرصه توسط فرزندان از مادر خود اشاره کرد.
 
مدیر مدرسه علمیه ثامنیه گفت: حضرت ام‌البنین (ع) نیز به دلیل ادب خود، پس از ازدواج با حضرت علی (ع) خود را "ام‌البنین" مادر بچه‌ها می‌نامند و رفتارشان با فرزندان حضرت زهرا (س) به گونه‌ای بود که آنان اصلا احساس نمی‌کردند که ایشان نامادری هستند و به همین خاطر فرزند حضرت ام‌البنین (س) یعنی حضرت اباالفضل العباس (ع) نیز از رفتارهای مادر خود الگو گرفته و ایثار و ادب را از ایشان می‌آموزند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *